Tina Baznik
14. avgusta 2024Pariz postavlja nov trend z oglaševanjem na olimpijskih igrah
Zmagovalni športniki na pariških olimpijskih igrah so prejeli svoje medalje na pladnjih Louis Vuitton, nato pa so jim izročili še Samsungov telefon z zložljivim zaslonom za “selfie zmagoslavja”. To je označilo novo obdobje produktnega umeščanja na olimpijskih igrah, ki ga bo očitno še nadgradil Los Angeles leta 2028.
Novi pristop k oglaševanju na olimpijskih igrah
Fotografije športnikov na zmagovalnih stopničkah niso bile naključne. Samsung je za Reuters potrdil, da je s pogovori z Mednarodnim olimpijskim komitejem (MOK) o oglaševanju in produktnem umeščanju začel že 18 mesecev pred pričetkom iger. Gre za precej pogumen korak, saj so olimpijske igre še vedno zavezane strogim pravilom glede oglaševanja znotraj tekmovalnih prizorišč.
Produktno umeščanje na Parizu 2024
V Parizu sta visoko prepoznavna sponzorja, LVMH (lastnik luksuzne blagovne znamke Louis Vuitton) in Samsung, preizkusila nove načine umeščanja svojih izdelkov na športni dogodek. Samsung je tako predstavil svoj novi Galaxy Z Flip6, medtem ko so športniki prejeli medalje na elegantnih pladnjih Louis Vuitton. Čeprav Samsung ni podal natančnih podatkov o prodaji od začetka iger, je podjetje poudarilo, da je strategija povečala prepoznavnost njihovega novega pametnega telefona po vsem svetu.
Prav tako so spletna iskanja za blagovno znamko LVMH v ZDA v prvem tednu iger narasla za 43 %, kar kaže na velik vpliv dogodka na zaznavanje luksuznih blagovnih znamk. Na otvoritveni slovesnosti so nastopajoče zvezde, kot so Lady Gaga, Aya Nakamura in Celine Dion, nosile oblačila znamke Dior, ki je prav tako del konglomerata LVMH. Poleg tega je bil prikazan večminutni video, ki je poudarjal proces oblikovanja in izdelave kovčkov za olimpijski plamen ter pladnjev za medalje s strani Louis Vuitton.
Pomembnost novega trenda
Steve Martin, soustanovitelj agencije za športni marketing MSQ Sport and Entertainment, je poudaril, da so pariške igre ustvarile novo okolje za blagovne znamke. Pariz 2024 je ponudil priložnost za sponzorje in medijske hiše, da z uporabo produktnega umeščanja, vplivnežev in slavnih komentatorjev, kot je ameriški raper Snoop Dogg, dosežejo mlajše občinstvo in nove trge. Ta nov pristop je odprl vrata inovativnim načinom promocije znotraj meja športnega dogodka.
Pogled v prihodnost: Los Angeles 2028
Mednarodni olimpijski komite (MOK) je izrazil naklonjenost temu novemu trendu produktnega umeščanja in ga aktivno podpira. Organizatorji iger v Los Angelesu leta 2028, ki imajo predviden proračun okoli 6,9 milijarde dolarjev, napovedujejo, da bo dogodek v celoti financiran iz zasebnih sredstev. Pričakujejo, da bodo to dosegli s kombinacijo sponzorstva, prodaje vstopnic, prihodkov od televizijskih prenosov ter prodaje promocijnih izdelkov, s čimer bodo v celoti izključili porabo javnih sredstev.
Novo obdobje olimpijskih iger, ki temelji na produktnem umeščanju in oglaševanju, se zdi izjemno uspešno za sponzorje. Pariz je postavil visoke standarde za kreativno sodelovanje blagovnih znamk na športnih dogodkih, Los Angeles pa namerava to še nadgraditi.