Tina Baznik
11. aprila 2022Pravni vidik blagovnih znamk
Sodelovanja med blagovnimi znamkami so še vedno pomembna poslovna taktika, še posebej v zabavni in modni industriji. Del njihove privlačnosti je v tem, da lahko podjetju pomagajo doseči nove stranke z uporabo blagovne znamke partnerskega podjetja. Samo spomnite se na kampanje vrhunskih modnih hiš, ki se združujejo z znamkami ulične obleke, ali promocije znanih osebnosti, ki priporočajo podjetja za hrano in pijačo.
Souporaba blagovnih znamk in sodelovanje med blagovnimi znamkami sta vabljiva, ker podjetjem omogočata, da izkoristijo vrednost blagovne znamke, njihovo zvestobo in legitimnost. Souporaba blagovnih znamk lahko daje vtis ekskluzivnosti, saj podjetjem omogoča, da zaračunajo višjo ceno, hkrati pa zmanjšajo stroške z združevanjem virov. Souporaba blagovnih znamk vam lahko omogoči dostop do novih ciljnih skupin in trgov, kar lahko vodi do novih virov prihodkov in večje ozaveščenosti o vaši blagovni znamki.
Ali poznate razliko med souporabo blagovnih znamk in sodelovanjem med blagovnimi znamkami?
Tržniki pogosto neselektivno uporabljajo izraza “sodelovanje med blagovnimi znamkami” in “souporaba blagovnih znamk”, vendar ta izraza nista sinonima. Izraza se razlikujeta na majhen, a pomemben način. Sodelovanje je bolj marketinški cilj; souporaba pa izraža cilje blagovne znamke. V razmerju souporabe dve blagovni znamki sodelujeta pri ustvarjanju novega skupnega izdelka, ki uteleša obe identiteti blagovne znamke.
Bi pa radi opozorili, da obstaja več pomanjkljivosti pri sodelovanju blagovnih znamk. Tudi če je souporaba uspešna, lahko povzroči razvrednotenje obeh podjetij. Predstavljajte si, da je partnersko podjetje med sodelovanjem deležno negativne publicitete. V tem primeru lahko vaše podjetje utrpi škodo zaradi povezave s partnerskim podjetjem. Morda boste prisiljeni prekiniti sodelovanje, ko je je bil izdelek že lansiran, morda bi se prodaja ustavila, poleg tega pa lahko vsak poskus prodaje še poveča škodo vam in vaši udeleženi blagovni znamki.
Izognite se pravnim nevšečnostim
Podjetja, ki razmišljajo o sodelovanju z blagovno znamko, bi morala sprejeti previdnostne ukrepe, da se izognejo pravnim nevšečnostim. Če ste zaskrbljeni zaradi slabega vpliva določene blagovne znamke, poiščite novega partnerja ali ponovno premislite, ali je souporaba prava strategija za vas. Tudi če najdete idealnega partnerja za souporabe blagovnih znamk, morajo poslovne odnose urejati jasna merila. Pogodbe bi morale natančno navajati, kaj je podvrženo znamčenju, kakšne so določbe o licenciranju in lastništvu intelektualne lastnine, kdo je odgovoren za katere stroške in dolžnosti, kako bodo blagovne znamke predstavljene ter definirati standarde za nadzor kakovosti in uradne mehanizme za reševanje sporov.
Pred začetkom sodelovanja poskrbite, da ste seznanjeni z vsemi znanimi nevarnostmi, ki bi lahko vplivale na vrednost partnerjeve blagovne znamke med potrošniki.
Zagotovite, da imate sklenjeno pogodbo o sodelovanju, ki vključuje ustrezne določbe o odstopu od pogodbe in druge zaščite v primeru, če je treba sodelovanje prekiniti.
Zelo pomembno je, da v svojo pogodbo o sodelovanju vključite klavzulo o prenehanju pogodbe, ki vam omogoča, da prekinete sodelovanje tako, da ostane sloves vaše blagovne znamke nedotaknjen. V nasprotnem primeru lahko vaša sodelujoča blagovna znamka še naprej ustvarja dobiček s pomočjo vaše blagovne znamke.
Če v svojem podjetu razmišlja o sodelovanju z blagovno znamko, poiščite pravni nasvet, kako ravnati, da zaščitite svoje interese.